Rozmiar tekstu:

ang akt

 

[ GRUPA 8 I GRUPA 9 ]

 
Earth Day (Dzień Ziemi)  is April 22 of every year. April 22,  2020  will mark 50 years of  Earth Day .
Today's topic is connected with ecology issues.
 
Firstly, I want you to work with our Student's Book  "Right on! 2"
Look at pages 76 and 77. Watch the video "Flying the Green flag" attached to ex. 1.
 
Secondly, do ex. 2: read the blog and decide if the sentences (1-5) are Right , Wrong or Doesn't say.  
 
Next, look at ex. 3 p. 77. Fill in the missing words.  
 
Finally, do ex. 1 and 2 in Workbook Right on! 2. Take pictures of your work and send to my email:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

 

 

[ GRUPA 1 ]

 
Dziś nauczymy się nazw czynności w języku angielskim.

1. Nauka słownictwa "actions"
Oglądamy i  powtarzamy wyrazy, oglądamy filmiki min. 2 razy, aby nauczyć się wszystkich słówek
 
Action Verbs - Action Words - Learn English for kids - English educational video   
 

 

2. Uczymy się piosenki "Action song | The Singing Walrus" 
 
         
 
Nauczcie się śpiewać tę piosenkę. Do wtorku 28 kwietnia proszę przysłać mi prezentację multimedialną w formie filmiku z telefonu/ aparatu fotograficznego, ewentualnie zdjęcia, które będzie reprezentować, jak śpiewacie piosenkę :)
Wasze wykonania zostaną ocenione  i ..... czeka na was niespodzianka :)
 

3. Poza tym, powtarzamy słówka z unitu 3 i 4 z naszego podręcznika   "I wonder 1" :-)


 
 
[ GRUPA 5 ]
 
 
Today I want you to practise Past Simple as well as listening skills and watching movies is the best thing to do :)
 
Watch these 2 movies and write down 1o sentences using Past Simple verbs. 
1. "Despicable Me 2 Simple Past"
 
 
2.   "Kung Fu Panda 2 Simple Past"
 


 
3. Write a short summary of one of these two movies and send to my email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
 
 
 
Nauczyciel JĘZYKA ANGIELSKIEGO:

Magdalena ŁAKOMA