Rozmiar tekstu:

Małgorzata Jojnowicz

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Małgorzata Jojnowicz

CV

Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu (dyplom obroniła na kierunku Architektura Wnętrz). Malarstwo studiowała w pracowni prof. Wandy Gołkowskiej i prof. Piotra Błażejewskiego.

Ukończyła również studia podyplomowe na Uniwersytecie Wrocławskim (Pedagogika) o specjalności: Przygotowanie do zawodu nauczyciela
Na swoim artystycznym koncie ma wiele wystaw indywidualnych i zbiorowych (między innymi w: Paryżu, Oslo, Berlinie, Wiesbaden, Berlinie, Columbus). Wyróżniona w kilku konkursach malarskich i fotograficznych. Jej obrazy znajdują się w prywatnych kolekcjach m.in. w Polsce, Francji, Niemczech, Norwegii, USA, Holandii. Kilka razy organizowała wystawy jako kurator, brała też udział w plenerach artystycznych.
Należy do Związku Polskich Artystów Plastyków.
Zajmuje się malarstwem sztalugowym, ściennym, ilustracją, fotografią artystyczną, aranżacją wnętrz.
W MDK Fabryczna prowadzi zajęcia rysunku i malarstwa.

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

O moich zajęciach

W Młodzieżowym Domu Kultury „Fabryczna” prowadzę zajęcia rysunku i malarstwa dla dzieci w przedziale wiekowym: od 6 do 12 lat. Spotkania te mają na celu m. in. kształtowanie postawy twórczej i myślenia kreatywnego. Dzieci doskonalą swój warsztat plastyczny, uczą się nowych, ciekawych technik artystycznych, z którymi następnie nie boją się eksperymentować i poszukiwać własnego stylu.

 W czasie zajęć w sposób przystępny i dostosowany do wieku, przekazuję wiedzę z zakresu historii sztuki, zapoznaję uczestników zajęć z twórczością znanych artystów. Przekazuję również wiedzę praktyczną poprzez pokazywanie ciekawych technik plastycznych: rysunkowych (rysunek ołówkiem, piórkiem, węglem, tuszem, flamastrami), malarskich (malarstwo akwarelowe, plakatowe, akrylowe, pastele suche i olejne), rzeźbiarskich (plastelina, masa solna). Dzieci poznają również nietypowe techniki, jak: malowanie na ceramicznych kaflach, monotypię (graficzne odbitki na szkle), malowanie kredkami żelowymi, kolorowymi tuszami, odbijanie bibuły, wydrapywanki, prace z makaronu, kolaże czy obiekty wielkowymiarowe i przestrzenne (makiety). Na zajęciach wprowadziłam też pomysł tworzenia książki artystycznej, dzięki czemu dzieci tworzą komiksy czy opowiadania ilustrowane własną twórczością.  

Młodzi twórcy pracują przy stołach, sztalugach lub na podłodze (np. podczas malowania na dużych formatach).  

Uczestników zajęć nie dzielę na grupy zbliżone wiekowo. Uważam, że spotkania dzieci w różnym wieku inspirują do uczenia się nawzajem od siebie. Dzieci eksperymentują z łączeniem technik, uczą się wzajemnej współpracy i zacieśniają więzi we wspólnej zabawie artystycznej.  

Indywidualizowanie nauczania pozwala mi zaobserwować zdolności małych artystów i pomóc w ich dalszym rozwijaniu. Daję uczestnikom zajęć dużo swobody i wolności w działaniu, zachęcam do samodzielnych poszukiwań twórczych i eksperymentów. Dzieci chętnie mówią o swoich pomysłach, a często też „zarażają” nimi pozostałych. Zajęcia dzięki temu są ciekawe, dynamiczne a efekty działań oryginalne. 

Biorę pod uwagę aspekt zabawy i miłej atmosfery podczas zajęć. Dzięki temu uczestnicy mogą nabrać dystansu   do   dnia   codziennego, problemów, myślenia o obowiązkach szkolnych i poczuć relaks i uspokojenie umysłu. Terapia poprzez sztukę - to dla mnie bardzo ważne narzędzie pracy z dziećmi.

Zajęcia, które prowadzę

Moje sukcesy

Uczestnicy zajęć rysunku i malarstwa biorą udział w działaniach artystycznych i wystawach sztuki organizowanych również poza naszą placówką.

Patronat nad pracownią nr 8 objęli: zarówno Akademia Sztuk Pięknych, jak i Muzeum Narodowe we Wrocławiu. Przygotowujemy coroczne wystawy we wspomnianym Muzeum Narodowym (np. „Ptaki”, „Koty”) oraz inne działania (np. Aukcja Charytatywna prac dzieci na rzecz bezdomnych zwierząt).

Współpracujemy także z innymi ośrodkami sztuki i edukacji, biorąc udział w organizowanych przez nich konkursach, aukcjach dobroczynnych, czy też organizując wspólne wystawy prac. 

Dzieci mają możliwość brania udziału w Ogólnopolskich Konkursach Plastycznych. Poza tym wymyślamy wspólnie i organizujemy nasze własne, wewnętrzne konkursy.

Największym sukcesem zawsze będzie dla mnie uśmiech dziecka i zaufanie, którym mnie obdarza :)