
Informacje Ogólne
Adres |
Młodzieżowy Dom Kultury Fabryczna ul. Zemska 16a 54-438 Wrocław tel. 71 798 67 42 email: biuro@mdk.wroc.pl |
WŁADZE
Dyrektor: Agnieszka Rossa
Wicedyrektor: Magdalena Dwojak-Rogus
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
- Nadzór nad działalnością MDK w imieniu organizatora sprawuje Prezydent Miasta.
- Dyrektor zarządza działalnością MDK i reprezentuje go na zewnątrz
- Dyrektora MDK powołuje i odwołuje Prezydent Miasta w trybie przewidzianym ustawą z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
- Wewnętrzną strukturę organizacyjną i zakresy działania komórek organizacyjnych MDK określa Regulamin Organizacyjny nadany przez Dyrektora po zasięgnięciu opinii Prezydenta Miasta działającego w imieniu organizatora oraz opinii Departamentu Edukacji i działających w nim organizacji związkowych i stowarzyszeń twórców.
- Podstawą działalności merytorycznej MDK jest roczny plan pracy ustalony przez Dyrektora.
- Roczny plan pracy MDK obejmuje najważniejsze zamierzenia, przedsięwzięcia, cele i zadania przewidziane do zrealizowania w danym roku.
- Podstawą gospodarki finansowej MDK jest plan finansowy ustalony przez Dyrektora, z zachowaniem wysokości dotacji organizatora.
- Plan finansowy jest sporządzany zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych
- Do zakresu zadań Dyrektora MDK należy w szczególności:
– zatrudnianie i zwalnianie pracowników MDK oraz wykonywanie wobec nich czynności z zakresu prawa pracy za pracodawcę.
– zapewnienie właściwej organizacji pracy,
– gospodarowanie środkami finansowymi i mieniem MDK
– zawieranie umów w zakresie działalności MDK,
– sporządzanie planów finansowych i rzeczowych oraz sprawozdań,
– podejmowanie innych czynności, które okażą się konieczne w związku z zarządzaniem MDK. - Dyrektor i pracownicy MDK powinni posiadać odpowiednie do zajmowanych stanowisk kwalifikacje.
- Dyrektor MDK stosownie do obowiązujących przepisów, określa zasady premiowania, wynagradzania i awansowania pracowników. Szczegółowe uregulowania w/w spraw określa zatwierdzony przez dyrektora „Regulamin wynagrodzen pracowników MDK” oraz „Regulamin premiowania pracowników MDK”.
STATUS PRAWNY
- UCHWAŁA NR VI/44/94 RADY MIEJSKIEJ WROCŁAWIA z dnia 17 listopada 1994 roku
- UCHWAŁA NR XIII/463/99 RADY MIEJSKIEJ WROCŁAWIA z dnia 21 października 1999 roku
ZASADY FUNKCJONOWANIA
Funkcjonowanie MDK regulują:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 256, poz. 2572 z 2004 r. z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. Nr 21, poz. 94 z 1998 roku z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. Nr 97 poz. 674 z 2006 roku z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223 poz. 1458 z 2008r. z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223 poz. 1458 z 2008r. z późniejszymi zmianami).
- Regulaminy obowiązujące w MDK oraz Zarządzenia Dyrektora.
PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI
wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007) 8559B pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane
Treść
MDK opracowuje własne programy i plany pracy. Główne zadania programowe oparte są na prowadzeniu i rozwijaniu tych form edukacji kulturalnej, które w szczególności służą pogłębianiu wiedzy i doskonaleniu umiejętności, rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień oraz promowaniu twórczości artystycznej dzieci i młodzieży.
Celem działalności MDK jest realizacja zadań edukacyjnych, wychowawczych, kulturalnych, profilaktycznych, opiekuńczych, prozdrowotnych, rekreacyjnych i sportowych.
Cele te MDK realizuje poprzez pozaszkolną programową działalność pedagogiczną, wypełniając szczególnie następujące zadania:
- stwarzanie warunków do rozwoju zainteresowań dzieci i młodzieży w różnych dziedzinach nauki, sztuki, sportu, techniki,
- pogłębianie i rozszerzanie wiedzy, wspomaganie funkcji opiekuńczo-wychowawczej i dydaktycznej szkoły,
- kształtowanie umiejętności spędzania czasu wolnego, promowanie zdrowego stylu życia,
- stwarzanie warunków do podnoszenia sprawności fizycznej, kształtowania umiejętności twórczych i artystycznych,
- organizowanie przeglądów, wystaw, festiwali, turniejów, pokazów i konkursów o zasięgu dzielnicowym, miejskim, ogólnopolskim i międzynarodowym,
- prowadzenie zajęć dla dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionej,
- organizowanie letniego i zimowego wypoczynku,
- realizowanie autorskich programów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży,
- dostosowywanie zadań do potrzeb środowiska, oczekiwań dzieci i młodzieży oraz rodziców i opiekunów.
ZASADY PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SPRAW
Przyjęcia interesantów i dokumentów:
SEKRETARIAT MDK – pok. 1 (parter)
poniedziałek | 8:00-16;00 |
wtorek | 8:00-16:00 |
środa | 8:00-16:00 |
czwartek | 8:00-16:00 |
piątek | 8:00-16:00 |
tel.: 71 798 67 42
e- mail: biuro@mdk.wroc.pl
Sprawy przekazane do realizacji poszczególnym pracownikom MDK Fabryczna są załatwiane w dniach i godzinach określonych w zatwierdzonych grafikach pracy.
Pracownicy załatwiający sprawy indywidualne interesantów są zobowiązani:
- przestrzegać zasad i terminów przewidzianych w kodeksie postępowania administracyjnego oraz w innych przepisach mających na celu usprawnienie obsługi interesantów
- udzielać dokładnych i wyczerpujących informacji o stanie załatwiania sprawy
Godziny przyjęć interesantów:
Dyrektor Młodzieżowego Domu Kultury Fabryczna
……………… przyjmuje w …….: w godz. …………………. lub w innym terminie po uzgodnieniu telefonicznym.
Wicedyrektor Młodzieżowego Domu Kultury Fabryczna
…………….. przyjmuje w ……..: w godz. …………………..lub w innym terminie po uzgodnieniu telefonicznym.
- Skargi i wnioski w Młodzieżowym Domu Kultury Fabryczna przyjmowane są przez dyrektora MDK Fabryczna lub wicedyrektora MDK Fabryczna podczas godzin pracy.
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, drogą elektroniczną, a także ustnie do protokołu.
- Kwalifikacji sprawy jako skargi lub wniosku dokonuje dyrektor MDK Fabryczna.
- Rozpatrzenia skargi lub wniosku dokonuje dyrektor MDK fabryczna lub osoba przez niego upoważniona.
Listy pracowników
- Ewidencja czasu pracy
- Rejestr wydanych zaświadczeń
- Rejestr zamówień publicznych
- Dokumentacja finansowo-księgowa
- Księgi inwentarzowe
- Instrukcja organizacji i zakresu działania składnicy akt
Komórki prowadzące: sekretariat, dyrektor placówki, wicedyrektor, kierownik gospodarczy
„Sprawozdanie finansowe jednostki zostało opublikowane na stronie https://bip.cui.wroclaw.pl ”
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych – Tomasz Grzybowski inspektor@coreconsulting.pl, tel. +48 501 083 482