Aleksandra Pilak
CV
2006/2007 KURS KWALIFIKACYJNY DLA OŚWIATOWEJ KADRY KIEROWNICZEJ (Z ZAKRESU ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA OŚWIATĄ)
2000/2001 DWUSEMESTRALNE STUDIA PODYPLOMOWE KWALIFIKACYJNE DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLI
1995/1996 PEDAGOGICZNE III-SEMESTRALNE STUDIA PODYPLOMOWE W ZAKRESIE PEDAGOGIKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ
1979/1984 STUDIA MAGISTERSKIE DZIENNE NA WYDZIALE INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNYM PRZEMYSŁU
Ukończyłam:
- III semestralne Studia Podyplomowe w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. W ramach przedmiotu „Elementy poradnictwa wychowawczego z metodyką zajęć reedukacyjnych” uzyskałam uprawnienia do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
- Uczestniczyłam dodatkowo w zajęciach z terapii pedagogicznej dla dzieci przewlekle chorych i niepełnosprawnych.
- Kurs „Nowe sposoby w nauczaniu ortografii” przygotowujący mnie do pracy z dziećmi mającymi problemy określane, jako dysleksja i dysortografia.
- Kurs Kinezjologii Edukacyjnej „Brian Grym” Metody dr Paula Dennisona i Gail Dennison, uprawniający mnie do pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi (w tym ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi).
- Kurs doskonalenia „Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka”.
- Kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej.
Jestem:
- mgr inż. Ekonomii i organizacji przemysłu
- nauczycielem Wychowania Przedszkolnego,
- pedagogiem opiekuńczo-wychowawczym,
- terapeutą zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
- terapeutą NLP i Kinezjologii Edukacyjnej.
Swą wiedzę i umiejętności wykorzystuję w pracy z dzieckiem trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi, z dzieckiem agresywnym – jestem współtwórcą programu wspierającego w Przedszkolu nr 119 we Wrocławiu „Mały buntownik”.
Kocham dzieci, akceptuję je takimi, jakimi są, w myśl zasady M. Montessori
„Daj mi czas”, organizuję im miejsce pracy, zabawy – tak, by mogły one samodzielnie poznawać świat wszystkimi zmysłami.
Zafascynowana przedmiotem oraz organizacją zajęć, których specyfikę poznałam podczas warsztatów organizowanych przez Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli pt. Doświadczenia i eksperymenty dla najmłodszych oraz Eksperymenty na każdą okazję, czyli sprawdzone sposoby i pomysły na wzbogacenie przedszkolnych wydarzeń wprowadziłam je do programu realizowanego na zajęciach Dziecięce eksperymentowanie. Ukończyłam kursy, warsztaty doskonalące moją pracę z zakresu kodowania i wykorzystania Ozobotów i GeniBotów w edukacji.
Obserwowałam duże zainteresowanie dzieci oraz aktywność w poznawaniu tajemnic różnych dziedzin życia. Zabawy badawcze prowadzone już z kilku latkami to wielka frajda dla nich i przyjemność dla mnie, jako nauczyciela.
Prowadząc zajęcia z dziećmi wykorzystuję różne metody:
- Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
- Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona,
- Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
- M. Montessori,
- I. Majchrzak,
- Pedagogikę zabawy.
- Edukacji przez ruch D. Dziamskiej,
- Drama,
- Burza mózgów,
- Wierszyki, masażyki.
Poznałam je uczestnicząc w kursach, warsztatach, szkoleniach organizowanych dla nauczycieli przez różne specjalistyczne instytucje.
Według koncepcji moich zajęć dziecko:
1. Czuje się bezpiecznie.
2. Poznaje swoje prawa i obowiązki.
3. Rozwija się twórczo wykorzystując wszystkie zmysły, jest kreatywne i samodzielne.
4. Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukcesy w poznawaniu siebie i otaczającego go świata.
5. Uczy się dostrzegać swoje mocne i słabsze strony.
6. Buduje pozytywny obraz samego siebie.
7. Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi- kolegów, koleżanek i osób starszych
8. Osiąga gotowość do kontynuowania edukacji na wysokim poziomie.
O moich zajęciach
Zajęcia dla przedszkolaków oraz uczniów kl. 0-II
Maksymalna ilość osób - 25 osób grupy zorganizowane
Czas trwania 45 min - grupy przedszkolne
1,5h klasy
Dziecięce eksperymentowanie
Zajęcia warsztatowe polegające na prowadzeniu eksperymentów- doświadczeń z różnych dziedzin takich jak: matematyka, fizyka, przyroda, chemia, wynalazki, plastyka, sztuka kulinarna.
GANBATTE- w języku japońskim znaczy „uwierz w siebie” my dodajemy – razem z nami nauczysz się świata. Eksperyment to świetna metoda na dobrą zabawę dla badawczego umysłu dziecka, które chętnie uczy się w kontakcie z dorosłym i rówieśnikami.
Cele zajęć:
- Wykorzystanie naturalnej dziecięcej ciekawości świata w kreatywnym rozwiązywaniu problemów.
- Rozwijanie umiejętności zadawania pytań oraz poszukiwanie odpowiedzi na nie; stawiania hipotez i konstruowania wniosków.
- Kształtowanie umiejętności realizowania własnych pomysłów na badania.
- Uczenie systematyczności, dobrej organizacji i dyscypliny.
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości.
- Rozwijanie umiejętności współpracy w zespole.
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa.
Spotkania organizowane są, jako odrębne tematy, można korzystać z pojedynczych warsztatów, jednak są i takie, które wymagają kontynuacji – obserwacja wyników eksperymentów.