Rozmiar tekstu:

Aleksandra Pilak

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Aleksandra Pilak

CV

2006/2007 KURS KWALIFIKACYJNY DLA OŚWIATOWEJ KADRY  KIEROWNICZEJ (Z ZAKRESU ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA OŚWIATĄ)

2000/2001 DWUSEMESTRALNE STUDIA PODYPLOMOWE KWALIFIKACYJNE DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLI

1995/1996 PEDAGOGICZNE III-SEMESTRALNE STUDIA PODYPLOMOWE W ZAKRESIE PEDAGOGIKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ

1979/1984 STUDIA MAGISTERSKIE DZIENNE NA WYDZIALE INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNYM PRZEMYSŁU

Ukończyłam:

  • III semestralne Studia Podyplomowe w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. W ramach przedmiotu „Elementy poradnictwa  wychowawczego               z metodyką zajęć reedukacyjnych” uzyskałam uprawnienia do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
  • Uczestniczyłam dodatkowo w zajęciach z terapii pedagogicznej dla dzieci przewlekle chorych i niepełnosprawnych.
  • Kurs „Nowe sposoby w nauczaniu ortografii” przygotowujący mnie do pracy z dziećmi mającymi problemy określane, jako dysleksja i dysortografia.
  • Kurs Kinezjologii Edukacyjnej „Brian Grym” Metody dr Paula Dennisona i Gail Dennison, uprawniający mnie do pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi (w tym ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi).
  • Kurs doskonalenia „Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka”.
  • Kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej.

Jestem:

- mgr inż. Ekonomii i organizacji przemysłu

- nauczycielem Wychowania Przedszkolnego,

- pedagogiem opiekuńczo-wychowawczym,

- terapeutą zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,

- terapeutą NLP i Kinezjologii Edukacyjnej.


Swą wiedzę i umiejętności wykorzystuję w pracy z dzieckiem trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi, z dzieckiem agresywnym – jestem współtwórcą programu wspierającego w Przedszkolu nr 119 we Wrocławiu „Mały buntownik”.

Kocham dzieci, akceptuję je takimi, jakimi są, w myśl zasady M. Montessori

„Daj mi czas”, organizuję im miejsce pracy, zabawy – tak, by mogły one samodzielnie poznawać świat wszystkimi zmysłami.

Zafascynowana przedmiotem oraz organizacją zajęć, których specyfikę poznałam podczas warsztatów organizowanych przez Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli pt. Doświadczenia i eksperymenty dla najmłodszych oraz Eksperymenty na każdą okazję, czyli sprawdzone sposoby i pomysły na wzbogacenie przedszkolnych wydarzeń wprowadziłam je do programu realizowanego na zajęciach Dziecięce eksperymentowanie. Ukończyłam kursy, warsztaty doskonalące moją pracę z zakresu kodowania i wykorzystania Ozobotów i GeniBotów w edukacji.

Obserwowałam duże zainteresowanie dzieci oraz aktywność w poznawaniu tajemnic różnych dziedzin życia. Zabawy badawcze prowadzone już z  kilku latkami to wielka frajda dla nich i przyjemność dla mnie, jako nauczyciela.

Prowadząc zajęcia z dziećmi wykorzystuję różne metody:

  1. Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
  2. Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona,
  3. Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
  4. M. Montessori,
  5. I. Majchrzak,
  6. Pedagogikę zabawy.
  7. Edukacji przez ruch D. Dziamskiej,
  8. Drama,
  9. Burza mózgów,
  10. Wierszyki, masażyki.

Poznałam je uczestnicząc w kursach, warsztatach, szkoleniach organizowanych dla nauczycieli przez różne specjalistyczne instytucje.

Według koncepcji moich zajęć dziecko:

1. Czuje się bezpiecznie.

2. Poznaje swoje prawa i obowiązki.

3. Rozwija się twórczo wykorzystując wszystkie zmysły, jest kreatywne i samodzielne.

4. Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukcesy w poznawaniu siebie i otaczającego go świata.

5. Uczy się dostrzegać swoje mocne i słabsze strony.

6. Buduje pozytywny obraz samego siebie.

7. Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi- kolegów, koleżanek i osób starszych

8. Osiąga gotowość do kontynuowania edukacji na wysokim poziomie.

 

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

O moich zajęciach

Zajęcia dla przedszkolaków oraz uczniów kl. 0-II

Maksymalna ilość osób - 25 osób grupy zorganizowane

Czas trwania 45 min - grupy przedszkolne

1,5h klasy

 

Dziecięce eksperymentowanie

Zajęcia warsztatowe polegające na prowadzeniu eksperymentów- doświadczeń z różnych dziedzin takich jak: matematyka, fizyka, przyroda, chemia, wynalazki, plastyka, sztuka kulinarna.

GANBATTE- w języku japońskim znaczy „uwierz w siebie” my dodajemy – razem z nami nauczysz się świata. Eksperyment to świetna metoda na dobrą zabawę dla badawczego umysłu dziecka, które chętnie uczy się w kontakcie z dorosłym i rówieśnikami.

Cele zajęć:

  • Wykorzystanie naturalnej dziecięcej ciekawości świata w kreatywnym rozwiązywaniu problemów.
  • Rozwijanie umiejętności zadawania pytań oraz poszukiwanie odpowiedzi na nie; stawiania hipotez i konstruowania wniosków.
  • Kształtowanie umiejętności realizowania własnych pomysłów na badania.
  • Uczenie systematyczności, dobrej organizacji i dyscypliny.
  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w zespole.
  • Budowanie poczucia bezpieczeństwa.

Spotkania organizowane są, jako odrębne tematy, można korzystać z pojedynczych warsztatów, jednak są i takie, które wymagają kontynuacji – obserwacja wyników eksperymentów.

Moje sukcesy